Funcionariado, ese mundo diferente

3 posts / 0 nuevo(s)
Ir al último post
Imagen de Corwin
Corwin
Desconectado
Poblador desde: 26/01/2009
Puntos: 1468

Está en catalan, pero se entiende bastante bien...

La Diputació 'premia' la productivitat del personal que falti menys de 150 dies a l'any
El govern posa límit a un complement que tots rebien encara que no assistissin a la feina

La Diputació reduirà o retirarà els complements per productivitat als empleats que faltin més de 150 dies a la feina a l'any. Fins ara, tota la plantilla els cobrava.

R. R. | Lleida

Els empleats de la Diputació hauran de faltar a la feina menys de 150 dies a l'any per poder cobrar en la seua totalitat els incentius per productivitat, que suposen una mitjana de 900 euros anuals. L'absència per períodes superiors es traduirà per primera vegada aquest any en penalitzacions o en la pèrdua d'aquest complement salarial. El fet de premiar la productivitat de persones que no han anat a treballar fins a un màxim de cinc mesos, cosa que a primera vista pot resultar sorprenent, suposa en realitat una notable restricció respecte als anys anteriors, quan tota la plantilla percebia aquest incentiu amb independència de si assistien o no al seu lloc de treball amb regularitat.

El ple de la Diputació va ratificar divendres passat un decret que incloïa aquest requisit d'assistència a la feina entre les condicions per cobrar els incentius per productivitat del 2008. Aquesta mesura se suma a les acordades el passat mes de març, que establien penalitzacions i reduccions de complements salarials als empleats que s'absentessin de la feina sense baixes mèdiques o altres justificacions (vegeu SEGRE del passat 20 de març).

Aquesta normativa pretenia combatre l'absentisme laboral a la corporació provincial, que fa dos anys se situava al voltant d'un 10% de la plantilla. El diputat responsable de l'àrea de Recursos Humans de la Diputació, Manuel Medrano, va explicar que la corporació provincial pretén convertir aquest complement "en un autèntic incentiu" per afavorir un increment en la productivitat.

Treballadors sense complement

D'acord amb els nous criteris de la Diputació per assignar aquests incentius, per primera vegada hi haurà treballadors que rebran menys diners que l'any passat en concepte de productivitat. Segons l'ens provincial, més d'una vintena d'empleats no percebran aquest any el complement que correspon al 2008 en concepte de productivitat, mentre que d'altres tindran una reducció per absentar-se del seu lloc de treball durant més de 150 dies o per incórrer en altres motius de penalització, com faltar-hi sense justificació. Per contra, els que hagin anat a la feina amb regularitat podrien veure incrementat l'import del complement.

"La Diputació no ha buscat un estalvi a costa dels seus treballadors", va assegurar Medrano, que va indicar que la partida reservada per al fons de productivitat, de més de 500.000 euros, "és similar a la de l'any passat". La proposta per al repartiment d'aquests fons es va aprovar ahir en la comissió de Recursos Humans i Planificació de l'ens provincial, amb l'abstenció del grup d'Unitat d'Aran (vegeu el desglossament).

 

Al menos parece que lo empiezan a encarrilar (optimismo recalcitrante)

The early bird might get the worm, but the second mouse gets the cheese.

Imagen de Xoso
Xoso
Desconectado
Poblador desde: 26/01/2009
Puntos: 13888

La Diputació reduirà o retirarà els complements per productivitat als empleats que faltin més de 150 dies a la feina a l'any.

Jojojaojaojaojoajoajojaojaoaojoajaojaojao, a partir de este punto he dejado de leer.

Xoso vive en un mundo post apocaliptico (...) y recorre en su motocicleta steampunk la desolada tierra acompañado por Pérez Reverte... [1]

Imagen de solharis
solharis
Desconectado
Poblador desde: 26/01/2009
Puntos: 21906

Increíble... Pero hagamos cuentas:

Si descontamos sábados y domingos tenemos 260 días al año.

Quitemos 20 días de vacaciones (sin contar los sábados y domingos de vacaciones) y tenemos 240 días.

No sé cuánto podemos perder en fiestas y ausencias por enfermedad y demás pero quedan 90 días hasta llegar a 150. Ni de coña faltamos tanto los que no somos vips.

Así, a ojo, yo diría que un funcionario de éstos tendría alrededor de 60 días laborables menos que los españolitos corrientes.

Luego me diréis que exagero cuando hablo de la generosidad de algunas CC.AA. para hacerse con un funcionariado docil. Mejor dejo de postear en este foro y me pongo a aprender catalán, que tengo ganas de no dar palo al agua.

 OcioZero · Condiciones de uso